27 juni 2008

Elsker gammle saker...

men mest av allt at jeg har kjent de som har hatt dem ( gøy at det har vært i familien iallefall). Har desverre nesten ingenting arvesaker, synes det er veldig fint, og tenker på å komme meg på bruktbutikker å se, men kommer aldri så langt. Desuten er det ikke helt det samme synes jeg, når det blir sånne tilfeldige gammle saker uten historie på ett vis.

Dette skulle kastes på hytta ( mor og bror kaster over ei lav sko, men jeg skjønner dem egentlig godt. De er ikke helt der jeg er - nemmelig sånn sammle på allt, og allt har en historie som blir så morsom og viktig for meg (Skulle egentlig ønske jeg ikke var det heller, blir litt for mye å ta vare på og så er det egentlig superteit at man skal legge så mye følelser i ting - det er jo bare ting. Men jeg er no en gang sånn da:) )

Dette var morfars gammle verktøykasse (tror jeg har fått berget den).
Denne stigen har jeg SÅ lyst på. Ser for meg den litt lettere oppusset, enten ute i hagen eller inne - som ei hylle. Høres ikke det fint ut!

Men når man ikke har helse til å pusse opp ting selv - er det bare en ting å gjøre med gammle saker - kaste dem :(
Her satte mamma sin grense, denne skulle ikke kastes (HELDIGVIS!) Er ikke den fin - vaskebrett.
Også disse har fått overleve ( og jeg er lykkelig).
For meg hører dette "skrotet" til i bua på hytta - de har alltid vært der og der vil jeg de skal være. Jeg synes egentlig de kan få komme inn i hytta og jeg da ( men jeg er jo gærning da).


Se så fin dør da, men den er virkelig ute av "reddevidde". Har lyst på håndtaket jeg...men ingen vil skru det løst for meg...


1 kommentar:

nabbmo sa...

Stigen som hylle hadde vært superfint!!!
Og de boksene! Herregud! De er jo bare sååå fine!
Skjønner deg veldig godt med dørhåndtaket også! Mamma og pappa har sånne på en dør eller to, og de er superfine! (Utenom at treverket har detti av/blitt sliti bort på den ene...)