13 september 2009

Besøk i hagen

En dag kom jeg over disse sporene i bedet mitt. Ingen tvil om hvem som hadde vært på besøk. Og forsynt seg hadde de også - her kommer ingen påskeliljer, krokus og tulipaner til våren desverre. Rådyrene er veldig søte, men jeg har ikke spesiellt lyst på besøk av dem. Har prøvd med gjødsel - blodmel (kyllingblod i pulverform) som jeg fikk råd om å kjøpe. Og det fungerer det altså, men man må huske å ha på mer en en gang tidlig på sommern, om man vil unngå rådyrbesøk ;0)
Får se om jeg orker å ta en runde til med handling av løk og planting da. Og håpe og se om rådyra holder seg borte i vinter (i så fall bør jeg vel huske å strø med blodmel så snart snøen ser ut til å tine). Men tanken på en vår uten fine løkplanter frister ikke det heller. Er jo så utrolig deilig å se når plantene presser seg frem - før snøen er helt borte!

Ingen kommentarer: