02 september 2009

Lese lese lese...

Jeg fikk låne ei bok av ei venninne i sommer. Ei bok av Camilla Läckberg, ja og no har det bare ballet på seg.... Jeg er jo allerede fan av svenske krimforfattere og jeg liker ekstra godt at de har med masse fortellinger rundt personene i boka. Litt sånn at det blir roman/krim. Har også lest mange av Liza Marklund sine bøker, Stieg Larsson selfølgelig, Håkan Nesser, Henning Mankell, Jan Gullieu, ja de har en del gode forfattere for å si det sånn. Og vi har en del her hjemme også, får å si det sånn. Men for å komme til poenget, jeg bare leser, leser og leser - jeg får jo ikke gjort noe som helst... for så fort jeg har ett fem minutt setter jeg meg ned å leser.... Hva kan man gjøre med sånnt da, jeg må ha mer jeg bare må ha mer! Hjelp sier no jeg da. Jeg må komme meg bort fra disse bøkene. Har lånt to på biblioteket no så de MÅ jeg jo bare lese ferdig, men så fort jeg er på biblioteket igjen finner jeg jo bare en ny å låne. Dessuten får jeg abstinenser om jeg ikke har ei bok å åpne hvis jeg har ett femminutt tilgjenngelig. Må på krimavvenning! Hei mitt navn er Mona og jeg er bokoholiker ! :0)
Trenger hjelp!
PS: Skulle ha hatt oppsummering og lagt inn mange fine bilder fra i sommer og feiring i helga men kan ikke skrive mer no - har ikke tid, har en date med Camilla og "Tyskerungen"

2 kommentarer:

bare hege sa...

Jeg er tydeligvis en periodebokoholiker jeg da! ;)
Men seriøst Mona, det er jo ikke den verste lasten man kan ha! Kos deg med bokpausene vennen!

Mona sa...

Jeg er nok en periodebokoholiker jeg å, men periodene kan bli litt lange og jeg klarer aldri å være helt nykter ;0) noveller i ukeblad er ett bra sustitutt i mine "bokfrie" perioder. Nei det er ikke den værste lasten det er sikkert, men jeg får jo ikke gjort noe fornuftig - kanskje jeg må bli bokanmelder :0) Da er det jo jobben min å lese ( hihi)