16 september 2009

Oppussing

Disse var en gang i tia matt hvit . Men så brukte jeg dem til talglys og det var visst ikke meningen. For da det kom talg på den, sugde den til seg talg og farge...ikke så pent og ikke gikk det ann å vaske det bort heller. Så de ble "strippet" for farge - vasket og pusset litt. Lillemann i familien synes de var veldig fine sånn, men de burde absolutt males røde, han VILLE ha røde lysestaker! Men mamma er ikke enig ( en ting er iallefall sikkert- den gutten har klare meninger på hva han liker og hva han ikke liker. Enten det er klær, stæsj, møbler eller biler ;0) Det er bra). En ny radio i en ikke helt vellykket tre-etterligning havna nesten i søppla, fikk berga den og den ble også overhalt. Hvit kjøleskapslakk fra biltema er tingen... Ble ganske fine synes jeg. Litt uheldig med bildetakingen, men en kan jo se antydning til hvordan det ble. Med tanke på at jeg aldri har tatt i en sprayboks med lakk eller maling før er jeg rimelig fornøyd. Det dumme var at boksen gikk tom litt for fort og at den siste "finishen" dermed endte opp som små dråper på toppen istedet for som siste finpuss. Men det er bedre enn det var og jeg gidder ikke kjøpe en boks til.

5 kommentarer:

Mie & mamma sa...

Nydelige lysestaker..vil ha sånne men finner de ingen plass!!er det tivoli radio?vi har en på kjøkknet (som jeg elsker)..men jeg har klart å få stearin på toppen og det går ikke av..kanskje jeg skal lakke/male vår!!

Mona sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Mona sa...

Lysestakene er kjøpt på Kremmerhuset - den ene på salg for flere år siden, den andre ordinærpris året etterpå. Dette er ikke tivoli nei, det er bokklubb radio - meld deg inn få radio billig ( og BILLIG er stikkordet ja, testa den i kveld - funka F#¤(%&EN meg ikke!!! Og jeg som har brukt tid og penger på å få den så fin - J"#&¤% dritt radio! Ja ja, fikk trening i å spraylakere da, ser ut til å ha talent for det ( hehe). Anbefaler spraylakk iallefall :0)

bare hege sa...

Det blei kjempefint Mona! Smart med kjøleskaplakk!
Bare synd at radioen ikke funker da... :(

Joakim sa...

de ble fine!
mamma har å sånn radio - kanskej hun skal male sin oxo?for litt kjop i den trefargen