12 oktober 2009

Frokostgjester i skumringen

Se så fint frokostbesøk vi hadde i dag! De var på frokost hos både den ene og andre av naboene våre i dag. Det var bare de to kalvene som kom til oss, mora sto bak nabons husvegg og passa på dem. De sto å spiste av treet til lillemann! Han fikk det i navnefestgave for 5 år og to dager siden. Jeg gikk ut for å jage dem, ville jo ikke at de skulle spise opp treet, men de lot seg ikke skremme, tre personer på verandaen men hvert vårt kamera og blits, de bare så på oss og spiste videre! Lot dem spise litt jeg før jeg trampa hardt i bakken og plystra ( og jeg kan å plystre høyt!) - da luska de sakte bort til neste tre i hagen og spiste litt der før de tusla bort til mamma. Det var en arti start på dagen :0)
Bare så synd det var mørkt enno -og at kamera var fullt, så det ville jo ikke ta bilder til å begynne med, og da jeg hadde sletta mange bilder ville det heller ikke, men det gikk til slutt. Det ble da bilder selv om de ikke ble helt bra - får å få fine bilder her måtte jeg helst ha stativ og elger som sto helt stille. Jeg var superstressa av å stå så nære å se på og skulle prestere bra bilder og de sto ikke stille for de spiste jo frokost ;0)
Håper de kommer på besøk en annen dag, men ikke overraskende og helst når vi alle er inne i huset, og gjerne i dagslys.
Takk for besøket og velkommen tilbake!

1 kommentar:

bare hege sa...

Wow! Heldiggriser som fikk så storfint frokostbesøk da! Bare synd man ikke kan be de med seg inn... ;)
Du får sette fram kameraet fiks ferdig på stativ -så er du klar til neste gang! :D