11 november 2009

Fiks min blogg!


Hva skal jeg velge og hvor skal jeg gå?

No er jeg lei av å låne pcer hele tia, mangler jo alt mulig av program og tilgang på linker osv. Bloggen min lider litt... Var jo midt inne i en fornyelse av bloggen da pc'n min sa takk for seg. Så jeg er litt lei av at den er halvferdig. Den nye layouten er jeg ikke ferdig med og jeg er langt fra fornøyd enno. Tror jeg må gjøre en helfornying når jeg får på plass ny pc. No tenker jeg på stasjonær pc, har hele tia villet ha en ny bærbar, men no er jeg usikker. Lurer på å gå for en stasjonær pc og en liten billig bærbar, som barna kan låne til lekser og spill. Må bestemme meg snart så jeg kan få i hus nytt utstyr. Dette er ikke så enkelt, for jeg er ikke så bevandret i den tekniske pcverden. Vet godt hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha-men alt den tekniske beskrivelsen er vanskelig å få helt taket på. Vet jeg vil ha minst 4gb memory og 500gb disk, windows 7 er å foretrekke, en bærbar bør ikke veie over 2,5kg (helst noe mindre), synes 3 usb porter er litt lite, men det lar seg jo ordne med en hub. Dvd brenner vil jeg ha ( ikke ekstern - tar plass), vil ha ekstern flatskjerm om det blir bærbar - men jeg vil ha en ok skjerm på den bærbare også men trenger ikke være mer en 15" der er det grafikken som teller. Skal ha photshop fortsatt så jeg vil ha bra billed -og farge- gjenngivelse. Utseende spiller ingen rolle, men om den er fin blir jeg jo litt glad for det ;0). Jaja, så ma den ha litt av hvert annet også da og helst ikke koste mer enn jeg vil bruke (hehe). Ja så da er det bare å finne denne pc'n eller pc'ene da. Lykke til til meg sier no jeg da.

4 kommentarer:

hjem hos linda sa...

Heia Mona!!
Koselig å sjå dæ inn her da!!
har du vrt inne i bloggverden lenge???
Kom inn å bli med på Give awayen min!!
Klæm Linda...

hjem hos linda sa...

Og jeg legger meg til som følger av deg!!
Klæm Linda

Mona sa...

Hei Linda! Har faktisk blogget i tre år no,tia går jammen fort. Er ikke like aktiv hele tiden og så har jeg egentlig vært litt "hemmelig" - det er ikke mange som vet at jeg blogger ;0) men det er veldig gøy da!

Mona. sa...

Hei,og takk for gode ord ! Nei,hovedarket er ikke ferdig med mønster,jeg "klatter" bare på med forskjellige farger og ark,og da blir resultet som du ser.... :)Ha en fin kveld :)