02 april 2011

Nytt kamera

Olympus E-PL2

Skal ha nytt digitalkamera, men aner ikke hvilket jeg sal kjøpe.
Har ett Canon 450D og det har ikke antishake og det må jeg ha, det begynner å bli en del år gammelt og det er meget godt brukt (batteriet bør byttes og det oppfører seg rart av og til). Nytt speilrefleks var planen-Canon 550D eller 600D), men no er jeg usikker. Det frister litt med de  nye hybridkameraene. Men det er jo ikke helt det samme da. Tror jeg vil si at de ligger midt imellom compaktkamera og digital speilrefleks. Og selv om jeg ikke er mer enn en amatør, vil jeg gjerne ha speilrefleks, men jeg skulle gjerne hatt ett mindre og lettere kamera også... Har et Casio Exilum og har vært godt fornøyd med det, men det er også en smule slitent (blandt annet detter batteriet ut av og til, og hver gang jeg tar ut minnekortet spretter batteriet ut). Så om jeg går for ett hybrid, får jeg litt av begge verdener, men jeg mister jo ganske mye i forhold til ett speilrefleks da. Jeg er kanskje ikke flink nok til å utnytte speilrefleks, men alikevell - Jeg er usikker.
Og om jeg går for hybrid - hvilket skal jeg veldge da? Foreløpig frister Olympus E-PL2, men har ikke funnet en butikk som selger det, annet en på nett. Dessuten er jeg slettes ikke sikker på at det er det smarteste kjøpet.


HJELP!
Er det noen som har erfaring eller bare litt greie på slikt - gi meg råd!  

Ingen kommentarer: