11 august 2011

Alveland

Tidligere i sommer var jeg på Nord-Norgetur. Målet var Andøya og Hurtigruten. Hadde vel aldri tenkt på å dra til Andøya hadde det ikke vært for at mamma'n min var lærer der ett år da hun var ung. Hadde fått flere fortellinger fra den perioden, men visste ikke mye om Andøya ellers. Det ble en flott opplevelse - og det frister å komme tilbake! Anbefales på det varmeste!

Så reis til Andøya, dra på fuglesafari, hvalsafari, kjør rundt, gå på tur - opplev Andøya!  Og jeg vet hvor du kan bo - bo på ALVELAND!

Alveland er en butikk, såpekokeri, Kafè og du kan altså leie rom der! Jeg forelsket meg i alle - såpekokeriet, kafèn, butikken og rommene!
 Her er jeg inne å lærer litt om såpekoking fra Rita King (trykk på linken og hun kan lære deg også), hun som driver stedet. Kjempehyggelig dame - og så dyktig!
 Stabler med såper til tørking.
 Luktet utrolig godt!
 Klart dukker må ha såper også.
 Små søte alvegriser.

 Såper til alle her inne...

også til hunden din - og små hundevaskekluter.

 Og retro leker og spill til barna.
Og hjemmesydde kosedyr.....Hvorfor må mine barn være så store da....
Og du fikk selvsagt kjøpt alver, i mange størrelser og fasonger. Vi brukte litt penger her inne kan jeg si, og det var det jammen verdt!

Vel no har du fått være med inn i såpekokeriet og butikken. Skal vise deg kafèen og rommene litt senere.

Gled deg!

Ingen kommentarer: