05 januar 2012

DIY - Fyrstikkeske kort


Fyrstikkeske- kort.


Til en navnefest  vi var invitert til i 2011 laget jeg ett stort kort eller ett lite minialbum. Det innholdt flere bilder av barnet, alene og sammen med oss, fine ord og en hilsen. Synes ideen er aldri så lite genial, og kortet ble kjempestilig!

Du trenger:
En fyrstikkeske i ønsket størrelse.
En pc og skriver (om du ikke vil lage alt for hånd).
Ark (Fotoark, eller bare ett ark du synes er fint).
Bilder (enten på pc eller ferdig skrevet ut).
Ett bånd til å feste på "foto-/mini- albumet.
Washi tape for å pynte kanten inni esken (bare om du vil, du kan tegne eller lime inni ark om du heller vil det).
Fantasi eller kreativitet - lag i vei!


En liten bildeinstruksjon til inspirasjon følger her:






6 kommentarer:

Louise sa...

Så fint :) Godt nytår!

Mie og mamma sa...

Kjempe fint. Vi var så heldig å få ett sånt i vårt bryllup. Kanskje jeg skal legge det ut på hjemmesiden?

Mona sa...

Takk takk! Godt nytt år til deg også!

Jepp, legg ut - tror ikke jeg rakk å ta bilder av deres kort... Om jeg finner ut at jeg har tatt skal jeg legge ut - det ble fint synes jeg :0)

Ævlebævle sa...

Super ide, mange tak skal heltsikker afprøves engang.

Andrine & Maren sa...

Så morsom måte å bruke washi tapen på! :)Klem

salige lavendel sa...

For en søt og koselig ide ! =)