10 februar 2012

TE


Elsker te, bare så det er sagt  ;0) Og det skader aldri at den kommer i en fin inpakkning! Min te samling er STOR, og den innholder virkelig mye, men jeg kan ikke si noe for enhver smak, eller akkurat no har jeg faktisk det. For jeg har Earl Gray, i løsvekt da vel å merke. Er gift med en kaffe-man, men han liker te, eller han drikker Earl Gray og sikkert  gul Lipton også og muligens av og til noe av det andre "rare" jeg har - der går helst grensa mi da - ikke glad i gul lipton. Men må jeg velge mellom kaffe og gul Lipton så - ok da blir det Lipton. Men tilbake til "noe for enhver smak", det hender mannen vil ha te, men ikke finner, har vi ikke noe te? JO, vi har skapene og skuffene fulle og han klager ofte over at det er så mye te overalt. Men for han er altså Earl gray te, og nesten bare det... Jeg derimot elsker alle mulige og synes vanlig Earl gray er ganske - ja, grått og kjedelig.

Jeg liker all mulig te, mest av alt grønn te, i alle mulige varianter (Løv sin lyseblå og Kusmi Green Boquette er favoritter) og Rooibosh te (eller det er kanskje ikke akkurat en definisjon av te, men det er no kategorisert under te iallefall).

Nok om det, jeg går å lager meg en kopp te tror jeg, og så skal jeg gi dere en liten kort introduksjon av te og trekking av te ved en senere anledning. Er ikke så nøye på det jeg altså, men det er klart jeg kan å gjøre det sånn det SKAL gjøres. Om jeg vil ( og det er jo litt bedre når det gjøes skikkelig - det er det).

Ha en fin helg alle sammen, kom deg ut å prøv en ny te kanskje?

1 kommentar:

Villa von Krogh sa...

Den har ikke jeg testet ut faktisk. Må prøves! :)
Riktig GOD helg til deg!

Klem fra Anine